AWOL Comp

Specialized AWOL Comp

Zostałem zainfekowany. Wirus nazywał się AWOL i trafił na bardzo podatny grunt. Kilka tygodni temu uderzył bowiem we mnie inny wirus, o nazwie Crux de Fer. Szalał z siłą tornada i spędzał sen z powiek. Ratunku szukałem grzebiąc w ofertach angielskich sklepów, a jedynym lekarstwem zdawała się być najlepsza z możliwych przecen, na model CdF 20. W końcu znalazłem upragniony lek – super ofertę, z 40% zniżką. Po konsultacji z przyjacielem, który już dawno temu poddał się działaniu medykamentów marki Genesis napisałem do sklepu. I tu nastąpił zwrot, w całej tej historii. Moje rozczarowanie było ogromne, gdy okazało się, że lek nie jest już dostępny. Wabił jedynie ceną z witryny internetowej igrając sobie z moich uczuć. Szukałem jednak dalej. Odkryłem egzotyczne dla siebie marki rowerowe, jak np. węgierskiKurtz, czy całą listę niemieckich małych warsztatów, w których powstają stalowe rowery typu gravel. Wpłynąłem na szerokie morze anglojęzycznych forów internetowych i z każdym dniem czułem, jak zanurzam się, tonę, a jednocześnie zbliżam się do rozwiązania. W tym szukaniu, poznawaniu, odkrywaniu, było masę ciekawości i coraz więcej pewności tego, jaki ma być ten rower. Przełom nastąpił dwa tygodnie temu. Wirus AWOL odkrył swe oblicze w filmie „MELONS, TRUCKS, ANGRY DOGS” … Zachorowałem.

Kilka dni temu przyjąłem szczepionkę … Po wielu godzinach za kółkiem i wizycie w sklepie, „Bestia” zamieszkała w Krakowie 🙂

Specialized AWOL Comp … „One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie” … Zdjęcie: Krzysiek Sobiecki

Specialized AWOL Comp

AWOL Comp … rower typu gravel, czyli mocniejsza, bo dająca możliwość założenia grubszych opon np. 28×2.0″ (50-622) wersja popularnej przełajówki, dodatkowo wyposażony w komplet otworów montażowych pod bagażniki. Rower uniwersalny? Mam nadzieję! Zdjęcie: Krzysiek Sobiecki

Specyfikacja

Rama: Reynolds 725/520 premium Cr-Mo, fully butted, custom SWINGER dropouts to run any drivetrain, including belt
Widelec: Cr-Mo, unicrown, custom blade curve, w/ integrated cast dropouts
Stery: 1-1/8″ sealed Cr-Mo cartridge bearings integrated w/ headset, 15mm cone spacer
Mostek: Specialized Comp Multi, 3D forged alloy, 4-bolt, 12-degree rise
Kierownica: Specialized AWOL, 6061 double-butted alloy, 12-degree flare-out, 31.8mm
Owijka: Diamond tread textured, w/ 2.5mm gel pads
Przedni hamulec: Avid BB7, mechanical disc, 160mm rotor
Tylny hamulec: Avid BB7, mechanical disc, 160mm rotor
Dźwignie hamulcowe: SRAM Apex
Przednia przerzutka: SRAM Apex, braze-on
Tylna przerzutka: SRAM X9 Type 2, 10-speed, long cage
Manetki: SRAM Apex
Kaseta: SRAM PG 1030, 10-speed, 11-36
Łańcuch: KMC X10, 10-speed, reusable Missing Link
Mechanizm korbowy: FSA Gossamer, forged alloy
Wieńce: 48/34
Suport: FSA MegaExo, integrated, w/ outboard sealed bearings
Pedały: Alloy, 1 pc. body, stamped cage, w/ reflectors, 9/16″
Obręcze: 29″ disc, alloy double-wall, sleeve joint, 17mm inner width, 32h, w/ AWOL logo
Przednia piasta: Specialized Hi Lo disc, alloy, sealed cartridge bearings, QR, 32h
Tylna piasta: Specialized Hi Lo disc, alloy, sealed cartridge bearings, QR, 32h
Szprychy: Stainless, 2.0/1.8/2.0mm
Opony: Specialized Trigger Sport, 60TPI, wire bead, BlackBelt protection, 700x42c
Dętki: Standard, presta valve
Siodło: Body Geometry Phenom Gel, steel rails, 143mm
Sztyca: Specialized alloy, 27.2mm
Zacisk sztycy: AWOL forged alloy, CNC, stainless bolt, 29.8mm
Rozmiar: M – Geometria ramy

Specialized AWOL Comp

Po prostu – „Bestia” Zdjęcie: Krzysiek Sobiecki

Dlaczego AWOL?

Po wielu latach ujeżdżania „górali” i zeszłorocznym powrocie do aktywnego i częstego rowerowania mtb naszła mnie ochota na wyprawy rowerowe. Zdecydowałem się na rower w moim odczuciu uniwersalny i odpowiedni do wielu zastosowań: od codziennych dojazdów do pracy, przez jednodniowe wycieczki szosowe, czy przełajowe, po długie wyprawy z sakwami.

Awol Comp + bagażnik Tubus Tara + sakwy MSX

Awol Comp + bagażnik Tubus Tara + sakwy MSX

Za AWOL-em przemawia wygodna geometria chromo-molibdenowej ramy, szerokie spektrum ogumienia, które można wykorzystać (od cienkiego, szosowego, po terenowe 2-cale), czy pełne wyposażenie w mocowania przednich i tylnych bagażników.  Rama jest na tyle „pojemna”, że można ją „uzbroić” zarówno w cały system bagażu ultralight, albo, idąc w drugą stronę, w dodatkowy osprzęt typu błotniki. Tak więc, niezależnie od tego, czy wybiorę szlaki, czy asfaltowe drogi, jestem przekonany, że AWOL sprawdzi się w 100 procentach.  Dla tych z Was, którzy szukają roweru o podobnych zastosowaniach polecam stronę społecznościową modelu AWOL oraz wspomniany wcześniej film „MELONS, TRUCKS, ANGRY DOGS” (poniżej część I z IV-ech).

Od dziś na blogu pojawia się też, nowa kategoria wpisów – ROWER

Dodaj komentarz